趣味について1

こんばんは!
Good evening!

最近プラモと関係ないことを中心にですが、
結構な頻度で更新しているMATIOです。
The topics don't relate with modeling but I MATIO recently renew my blog frequently.

英語の面接に向けて英語を書くことを習慣にしていますが、英語の面接ではどうやら雑談が中心のようです。
I practice writing English sentenses for job interview, but main contents of the interview is likely an idle talk.

日常の会話力が問われそうなので、今日は簡単に読書について書かせてもらいます。
Because communication skill in daily talk is necessary, I'll introduce about my reading books.

hon4

人気の東野圭吾ですが、僕も好きです。
Keigo Higashino is very popular, and I'm also a fun of his.

東野圭吾は10冊くらい読んだと思います。
I estimate I have read about 10 novels he wrote.

『手紙』は以前借りて読んだのですが、もう一度読みたくなってAmazonで中古を購入しました。
I borrowed and read "letters" before, but I wanted to read again and bought used one on Amazon.

殺人の罪を犯した兄を持つ弟が送る、辛い人生を描いた物語ですね。
The story discribes painful life of a man with a old brother who had commited a murder.

やっぱり手紙は凄い。読み返してみて良かったです。
It's so moving, and valuable to read again.

ちなみに、プラチナデータはちょいと微妙でした笑
By the way, "platina data" is not very good.

hon1

最近『海賊と呼ばれた男』で話題の百田直樹。
Recentry, Naoki Hyakuta is a topical author for his novel "The man called a pirate."

『永遠の0』も評判通り大変素晴らしい小説でした!
"Eternal 0" was also a marvelous novel as the reputation says.

僕は太平洋戦争のこととか中学の教科書程度にしか知らなかったので、
勉強になりつつ、のめり込む様に読みました。
I learn much about pacific war because I knew little about it to the degree of junior high school textbooks.

ぜひ皆さんにも読んでいただきたい作品です。
I recommend it for everyone!

hon2

こちらは『神様のカルテ』シリーズ。
These are series of "Karte of God."

このシリーズも大好きな小説のひとつですね。
This series are one of my most favorite novels.

何を隠そう、この主人公の奥さんのハルさんがステキ過ぎる!
In fact, Haru a wife of the hero of this nobel is too wonderful!

結婚するならこんな人がいいなぁ、と妄想を膨らませる訳です笑
I would like to be married with a woman like her, I imagine.

hon3

今読んでるのは『医者になってどうする!』
I'm currently reading an essay "How do you do becoming a doctor?"

自分がなんで医者になりたいのか?
Why I want to become a doctor?

そもそもホントに医者になりたいと思っているのか?
To begin with, Do I really want to be a doctor?

自分に問いただします。
I'll ask myself.

そのまま面接対策になりそうですしね。
I think it's useful for the interview.

そんなことを今度つらつらと綴ろうと思います。
Next time, I'll write about such a thing.

では~!
See you!
スポンサーサイト

Comment

MATIOさん
ちょっと出遅れました.少しだけ添削を(笑).でも,皆さんに役に立つかどうか分からないですよ.もちろん,言葉なので,そこに正解があるわけじゃなく,良さそうな感じということで,ご理解くださいね.

I'll introduce about my reading books.

->

I'll introduce my favorite books to read.


I estimate I have read about 10 novels he wrote.

->

I think I have read about 10 of his novels.

estimate は,実験結果を類推する際に使用しますが,こういう場合にはちょっと大げさかな.


I borrowed and read "letters" before, but I wanted to read again and bought used one on Amazon.

->

I read "letters" before by borrowing, but I wanted to read again and bought used one from Amazon.

I learn much about pacific war because I knew little about it to the degree of junior high school textbooks.

->

I learn more about the Pacific war from this book because my knowledge on it is very limited to the level of textbooks in junior high school.

I recommend it for everyone!

->

I recommend it to everyone!

These are series of "Karte of God."

->

This is a series of "Karte of God."

This series are one of my most favorite novels.

->

This series is also one of my most favorite novels.

series って,単数なんですね.

I would like to be married with a woman like her, I imagine.

->

I would like to get married a woman like her in my imagination.

Why I want to become a doctor?

->

Why do I want to become a doctor?

I'll ask myself.

->

I am asking it to myself.

前置詞の選択,面倒ですよね.大まかに選ぶことができても,微妙にニュアンスが違うことがあります.ネイティブの人に聞いても,なかなかうまく説明してくれたことがありません.決まって聞くのが,It sounds like it! 日本語の”てのをは”を経験を元に感覚的に使っているのと同じようなことなんだろうと思います.逆にいうと,前置詞等の用法は,慣れしかないのかもしれませんね.

しかし,動詞に付随する前置詞は,使い方が辞書に載っています(語法というのでしょうか?).といっても,英和ではなく,
Oxford Advanced Learner's DictionaryとかCambridge Advanced Learner's DictionaryといったLearner's系のものです.ちょっと高いですが,少し大きな本屋さんで売っていますよ.

私も,英文を書く際には,必ず確認しています(それでも間違いますけどね>笑).

暑い中(北海道はそうでもないのかな?),周りが休んでいるのを横目に勉強するのは,精神的にも大変だと思います.私も,9月にあった試験のため,夏休みがなかったことがあります.がんばってください.



手紙は面白いですよね。
私も読みました。最後のシーンは、やばかった。
とてもいい小説でした。

ただ、私としては、手紙とセットで読んでいただきたいのが「さまよう刃」。

こちらは加害者の行き場のない感情を描いた作品になります。
勉強の合間にでも読んでみてください。

Re: やすりがけさん

こんばんわ!
返信遅くなりました、申し訳ありません。
毎度毎度、大変ありがとうございます!
またまた勉強になります。

今回はサラサラ~っと書いたので、単純な文法やイディオムの前置詞ミスが多いですね。
もっと「文法はあってるけど、もうちょっとラフでいいかな。」みたいなアドバイスいただけたらいいのに、
Why I want to become a doctor?
とか酷いですね、反省してます。。。

seriesが単数とは意外でした。
作文の時悩んだんですが、辞書を引くべきでしたね。
Learner's系とは知りませんでした。
Oxfordは英英辞書なら知ってますが、使う頻度が少ないだろうなぁと思って買いませんでした。
今後検討してみます!
この度もありがとうございました!
Comment Form
公開設定

